tisdag 18 december 2007

nöjd?



- Det här är nog sista gången vi ses, alltså på det här sättet...

Då kom tårarna. Alla de tårar som legat innanför och bränt i ett halvårs tid. Jag antar att han har rätt. Jag antar att det är det bästa.

Det är för svårt att vara vänner efter ett långt förhållande. Det är för svårt att låta bli hans läppar, att inte få ligga tätt, tätt.

Och om jag gör det i allafall blir han ledsen. Jag kan inte lämna några garantier.
Jag kan inte säga att jag är Din om en vecka, ett år, eller femton, för den delen.

Och innerst inne så vet jag ju, jag vill inte tillbaka. Jag vill inte dra upp gammalt skit. Jag vill inte prata om samma saker hela tiden. "Hur var det på jobbet idag?" Jag vet redan svaret. På den frågan och på alla andra också.

Jag vill lära känna, diskutera, upptäcka. Jag måste träffa någon ny.
Jag har redan en klar bild av den nye. Vacker, sexig, spännande. Perfekt.

Vill inte nöja mig med mindre just nu.

Inga kommentarer: