måndag 12 november 2007

Måndag.12 November.

Idag hann jag med att fika. Café Edenborg i Gamla Stan. Det var mysigt. Känns som att det snart är jul. Lite konstigt.

Det har börjat skära sig lite mellan min bästa vän och mig. Allting jag säger tycker hon är fel. Och jag tycker att hon bara klagar och är elak. Det känns tråkigt. Men det är nog ett tecken på att vi umgås lite för mycket.

Igår träffade jag exet som jag fortfarande inte gjort mig av med. Såg honom på stan med en annan tjej, för några kvällar sedan. Hjärtat stanna, och allt kändes förjävligt.
Han förklarade senare att det var en arbetskamrat. Jag valde att tro honom.
Och inte för att jag har någonsomhelst rätt att säga någonting annat...eller rättare sagt något överhuvudtaget.

Det finns en kille som jag tänker på. Konstigt, för han är inte alls "min typ". Antagligen är det meningen att jag ska lära något av det här också...Han gör så att det, pirrar, lite. Jag fnissar som en fjortonåring.
Härligt på något vis.

Inga kommentarer: