söndag 23 maj 2010

Lazy Sunday.


Vaknade tidigt.
Promenerade hem till min lilla mormor. Det är så fantastiskt att bo så nära alla.
Jag njuter till fullo av de små tillfällena som gör det. Och man mår så bra när man gör sånt där, typ tränar. Och ändå är det så lätt att skita i det.
Vräka i sig . Må sämre och sämre. Trött på att äcklas av mina lår, mina armar. Och jag tänker att jag måste ha fel bild av mig själv. När jag ser foton är jag ju mindre. Liten, minst.

Konstigt.

Kollade på tavlor, installationer. Känner mig töntig. Tycker att de är töntiga. Man kan inte säga fult och fint. Vill veta bakgrunden men orkar inte tjata.

Köper mat, spikar upp tavlor, rensar.
Gör jordens godaste middag och tar ett glas vin.
Ledig i morgon.
Snart kommer killen hem.
Det är en fin kväll.
Skulle vilja promenera med en vän, men det går nog inte.

1 kommentar:

U:et sa...

kom igen skriv lite!