tisdag 6 juli 2010

Sommarkärlek.



Började jobba idag.
Hårt efter bad, familjer, vänner, smultron och långa mornar.

Ser på mina händer att ådrorna börjar synas. Streck som stannar kvar efter grimas vid munnen. Ett tryck av ångest i magen. Trodde aldrig jag skulle bry mig.

Igår badade vi nakna i solnedgången. Simmade. Lekte. Längesen man var barn. Äntligen har jag hittat tillbaka. Det är inte farligt med mjuk botten, och historierna om liken, fulgubbar och spökrum var bara påhitt.
X antal år senare.


Första kvällen isär. Gick hem från jobbet.
Ska bli min nya grej. I gympaskor och hela kitet.
Han har köpt en stor leksak till sig. Verkar glad.
Fast arg när vi pratar för han står i boden och hatar mygg.
Det var inte jag som ringde.
Imorgon kommer han och kryper ner hos mig.

Jag träffade mitt ex. Han ville också krypa ner hos mig.
Men den gubben gick inte.
Jag förklarar mig härmed trogen.

Inga kommentarer: