tisdag 15 januari 2008

Men!

Nämen nu är jag inte alls nöjd.
Sitter här med vitlöksfrätande gom efter en jättepizza utan slut.
Åt middag med exet. Hade inte träffats på en månad. Det var roligt. Helt plötsligt går allting bra för honom.





Han lyckas. Efter alla år som jag stått ut med att se honom harva på, så Lyckas han, precis i samma veva som jag dumpar.

Men jag är inte bitter. Tvärtom.



I morse vaknade jag alldeles för tidigt. Trekvart före väckarklockan. Och jag vaknade med pirr i magen. Jag hade drömt. Att jag var kär. I en alldeles förtjusande man.
Jag var Så lycklig.

Studsande upp ur sängen satte jag på kaffet och gjorde en smörgås. Till min förvåning fick jag kväljningar av maten. Jag insåg då. Jag Är kär.

I mitt ligg från helgen alltså. Tror jag. Om fallet inte visar sig vara graviditet...

Inga kommentarer: