måndag 2 juni 2008

Party party,



Igår var det firmafest.

Vanligtvis brukar det vara rejält påkostat, hysteriskt med mat och underhållning.

Uppenbarligen har företaget inte gått så bra som beräknat i år. Nån sladdrig rostbiff blandades med en dallrig potatissallad. Och vinet, det fick man stå för själv.

Stand-up, när det inte är klockrent så är det ju livsfarligt.

Jag tycker, mestadels, så Otroligt synd om komikern som står där och försöker. Blir mer och mer frustrerad efter varje misslyckat skämt, ja både han och jag. Så igår skrattade jag allt vad jag kunde, tog i från tårna för att inte göra bort lillpojken. åhåjaja. aj.

Det enda sättet att få igång draget i en alldeles för stor lokal med tråkiga människor, är ju då att investera lite i sig själv och sin självkänsla, genom att hälla i sig alkohol. När vi sedan stod utanför restaurangen hävdade jag fullt och bestämt att "nepp. jag känner inte ett skit!"

Vet inte om jag kan stå för det idag.

Vi gick i allafall vidare. Det är lite svårt att ha roligt med folk man inte känner och är så olik en. Det blev inträde och en öl. Sedan visade det sig att "Brian" var i närheten och vi bestämde oss för att hooka upp.

Tog sista tåget hem till mig. Drack te och åt vitlöksbröd. Halv sex, började vi fundera på om det inte var bättre att inte gå och lägga oss överhuvudtaget.

Vi kröp ner i sängen och satte på "dom kallar oss mods", sen slumra vi båda in rätt snart.

Vakna sent idag. Tog oss in till stan och kolla på kläder, köpte glass, och gjorde annat som man gör när man har ett förhållande.

asså inte för att jag tror att vi har det bara för att vi sågs och hade väldigt mysigt och han sms:a gonatt och att vi kanske skulle ses ikväll senare, fast det aldrig blev så. det tror jag verkligen inte.

Inga kommentarer: