torsdag 5 juni 2008

yes, I miss you.




Solen går inte ner. knappt i allafall. Man väntar på att det ska bli mörkt, men plötsligt så blir det alldeles ljust istället. Är inte det väldigt konstigt..?

Håh.suckar och stön. Jag är ute på hal is. Mitt hjärta halkar omkring i kroppen, just nu har det tagit plats i halsgropen.

för att binda sköra trådar, tvinna trådar vadå för jävla trådar???

jag har alltså fått en akut "nu har jag insett att jag har gjort fel i livet-kris". Jag saknar mitt förra liv. Jag tycker att jag har åldrats otroligt mycket det senaste året. Ögonen har börjat hänga lite, på kinden börjar linjer av liv markeras.


Jag tittar på bilder från förrförra sommaren. Min hy ser ut att vara av silke. Mitt hår är långt och fint solblekt. Mina ögon stora, klara och mörka. Nuförtiden är dom mest rödspränga och sotiga. Gamla.


Igår drack jag vin. Sedan träffade jag Brian. Vi gick hem till honom. Han kysste mig på alla de rätta erogena zoner som finns på en kvinnas kropp. Han ville att vi skulle ligga.

Jag spände mig i hela kroppen och kunde inte sluta fokusera på hur smal han verkligen var, och hur ont det gjorde när hans höftben skavde mot mitt, mellan hans desperata stötar, i försök att få mig att komma. När han slutligen gav upp och själv kom, blev jag lättad.
Jag vände mig om, tänkte på hur bra det var att ligga med mitt ex. Allt så avslappnat och himmelskt.

Funderar på om det är mig det är fel på, om det är någon spärr, eller att det är så enkelt att jag inte är speciellt attraherad av honom.

Jag är förvirrad. Känner mig minst i världen. Jag vill ha tillbaka min stora, starka karl. Han med hundvalpsögonen och den breda munnen. Min älskade lilla, stora björn.

Inga kommentarer: