tisdag 21 oktober 2008

Men så händer det igen...!


Frid och fröjd.
Jag såg fram emot helgen som bara den.
Min bästa vän skulle komma till Stockholm.

Vi träffades och köpte mat. Satt hemma hos mig i förorten, lyssnade på radio Viking(!), käkade pasta och drack whiskey.

Allt spårade ut, fast på ett väldigt fint sätt. Vi grät och skratta, dansa och sjöng....

Vi skulle gå till en klubb som inte huserar så ofta...vi fräschade till oss och drog in till stan. Väl inne bestämde vi oss för att skita i klubben och gå till ett annat ställe. Det skulle vi inte ha gjort.

Efter ett tag kommer min kille inklampandes. Med sitt ex. på ett jävligt osmidigt sätt försöker han, i ren svartsjuka, för att jag snackade rätt så närgånget med en kille, presentera kärringen.
Allt blev fel. Spänt, hemskt och konstigt.

Jag bad honom dra åt helvete. Det gjorde han också. för männskan drog till Rocks. med sitt ex. eller som han säger "inte med. hon drog efter mig."
jag var så arg så arg så arg.

Jag utnämnde mig därefter till lycklig singel och ville prova om jag fortfarande hade "det" i mig. Min vän stod å trampa lite i ett hörn. Ängsligt beklagade hon sig över mitt beteende och bad mig tänka igenom allt både en och två gånger.

Det slutade med att jag och killen tog taxi hem. Bråkade så grannen banka, stackars sate, och vakna upp så redlöst bakfulla som man bara kan bli om man blandar vitt vin och whiskey. Bråket fortsatte stor del av helgen, men börjar nu rundas av efter mycket hårda ord och stora tårar.

Vi beter oss som idioter. Vi tror att det är för att vi älskar varandra alldeles för mycket. Vi vet inte var vi ska göra av alla känslor.
När jag ställde vårat horoskop fick jag reda på att den här kombinationen är en av de värsta. Bråk och stormigt.vänskapligt, men även hatfyllt.........fast det fanns positiva grejer också. Några stycken iallafall, tror jag. .

2 kommentarer:

U:et sa...

jag skrev en kommentar men den raderades. hursomhelst så är min blygsamma erfarenhet att man ska kämpa för den man älskar. det gör jag som fan.

jolly jumper sa...

hm.ja, det verkar ju inte bättre..