söndag 4 april 2010

At the fools we are as men? Go count me in.



Om avstånd, rödtjut och ny förort.


På tre dagar har jag, med hjälp av S, flyttat från västerort till söderort, och fått i ordning hela lägenheten.
Vi bar möbler i åtta timmar. Jordens team. Inga mer inblandade, vi fixar allt.
Jag kan inte se hur vi skulle bli en dålig kombination. Vi skrattar och disukterar, kramas och gråter, knullar och dricker.
Men på ett lugnt sätt. Ingen hets, inget drama.


På tre veckor har vi utvecklat någon slags älsklingsgrej. Vi har samma mål och han är verkligen inte rädd att prata om hur han vill ha det och hur vi skulle kunna leva, om vi håller ihop.
Om tre år (fast vi har sagt fem) hoppas jag att vi har barn och hus.
Ja, jag vill vara hemma med mina barn. I mitt hus. Påta i min trädgård.
Jag har absolut inget behov av att släpa mig iväg till ett jobb och må skit för resten av livet.

Jag bor nu i en ganska likvärdig lägenhet, rent kvm-mässigt. Men den känns enormt mycket större. Säkert tio år äldre än den förra och troligen högre i tak.
Balkong och bakbord.
Jag trivs som fisken.
Bakom knuten har jag min mammas gamla skola och lägenheten där jag tillbringade många nätter som liten, hos mormor och morfar.

Jag mår så bra.

Men S åkte bort i lördags. I en vecka. Svårt när man är nykär. Troligtvis mycket bra.

Idag fick jag för mig att jag var allergisk.
Jag fick svårt att andas, kände mig lite yr och hade ont i magen. Sedan kom jag på att det kanske är förälskelse som tar sig uttryck så. Jag hade lite besök i kväll, men kunde inte koncentrera mig alls.
Ville bara att hon skulle gå.
Hon ville sova över. Jag fick panik.
Tillslut gick hon.

Då öppnade jag en flaska vin.
Kollar på sjuka program på MTV. Alla vill knulla alla.
Det känns som att jag har tappat min sexlust.
Jag har två tabletter kvar, sedan är jag clean. Aldrig mera könssjukdom.

Jag vill liksom bara ligga bredvid. Smeka hans mage, borra in näsan i hans skägg.


Mina grannar är sjuka i huvudet. Port 30 är väl känd hos familjebostäder.

Inga kommentarer: