onsdag 27 oktober 2010

fas 2.



Transformation.

Lugnet där igen.

Jag börjar bli vacker.

Min man hämtade upp mig från jobbet efter en lång, slitig arbetsdag.
Vi köpte ost och baguette, oliver och salami. Drack vin och korslade våra ben i den gamla oxblodsröda skinnsoffan.

Saker och ting föll på plats och jag når slutet på allt det som eskalerat och gjort ont den senaste tiden.
Krama ihop. Aceeptera. Det är mänskligt att fela.
Ingen är allt.


Idag hade jag ett väldigt skönt samtal med en kund.
Jag framhöll att det faktiskt är jobbigt för kvinnor idag att vara Allting.
Han pratade om kontrollbehov som gemensam nämnare, vilket jag snabbt bekräftade ..

Men. Det handlar ju inte om andra som dömer.
Det handlar ju om mig.
Att det är jag som vill ha ett kliniskt rent badrum, matlådor i frysen, träningen kontinuerlig, festandet nästintill orubbat, sexet alltid lika grovt och innerligt som efter tre flaskor vin. (?)


Det är jag som bestämmer nu.
Jag är stark.
Jag har tre bra egenskaper, där jag faktiskt känner mig överlägsen. Det räcker för mig.

Jag börjar räkna plus, ingen blir glad av att dagligen bekräfta sina minus.

Inga kommentarer: