torsdag 28 oktober 2010

(Covered in snow)



Det är sådana små saker som gör lycka.

Till exempel att den mjuka mandarinen är sådär gott sur, och inte som till synes kletig och övermoget söt.
Att det känns som vår på morgonen när jag går den lilla stigen genom skogen till tunnelbanan. Löven prasslar och mina nya kläder känns som efterlängtade barnhemsbarn.

När man får springa iväg på lunchen för att införskaffa ytterligare lite nytt smink (även den här månaden), för ca 800 kr. Och en parfym. Det känns för första gången riktigt kul att få unna sig.

Cigaretter i väskan från någon helg nyligen, som aldrig röktes och som nu agerar lugnande och njutning, obs vid speciella tillfällen.

Öl med en vän och hennes vän, som man under kvällen känner att man börjar gilla mer och mer. Och hon känner lika. Och man undrar om man kanske skulle kunna gå och fika bara hon och jag någon gång.


En kund som tagit med en kompis. Två killar som man önskar alltid skulle vara där och göra jobbet till ett så mycket roligare ställe.


Ikväll tittar jag ner på mina fingrar och konstaterar. No green fingers.
Mina två chilisar har fått pesten och bordsblomman, är inne på sitt sista andetag.
Den nyinköpta basilikan duckar redan över spisen och jag undrar verkligen vad det är jag gör fel.

Inga kommentarer: