onsdag 6 januari 2010

Mellan dig och mig.



Idag har varit en bra dag.
Jag träffade min fina vän. Vi gick i iskylan, till ett litet fik där jag inte varit på länge.

Vi pratade i timmar.
Och oj, vad det behövdes!

Jag skulle ha träffat A igår. Av ren tristess.
Det började bli pinsamt att säga nej.
Han sa att han skulle jobba länge, men undrade om det gick bra att ses ganska sent.
Vid elva undrade jag hur det var möjligt att jobba vid den timman i hans yrke.
Han svarade glatt att han inte alls jobbade, utan stannat kvar och "tagit en öl".

Jaha.
Normalt.
"Sur?"
- Nej. varför ihelvete skulle jag vara det?
Jag har bara planerat upp hela min kväll. Packat väskan med överflödigt smink och trosor. Undvikit löken i tomatsalladen. .

Jävla svin.

Jag är så ofantligt trött på killar.
Nu ÄR det slut.
Nu SKA jag leva själv.

Inga kommentarer: