måndag 15 februari 2010

Alla hjärtans dag. (Jag kommer hem)



Ikväll spelar du. Men jag är inte där.
Trots att du bett mig gång på gång, och jag råkat lova. Ljugit och sagt att jag verkligen vill.
Jag har fullt upp med mitt.

Jag är upp över öronen nostalgisk.
Spenderade en natt med mitt livs kärlek.
Åkte mitt i natten, hem.
Käkade rostmackor och princessbakelser.
Tog av oss på underkroppen och pressade våra ben mot varandras.
Och när mina gröna mött dina blå längre än sekunden trillade tår efter tår.. Hjärtat skakade innanför bröstet. Verkligheten kändes tretusen mil bort.

Jag var rädd att allt skulle bli sådär sorgligt.
Att man skulle ligga vaken hela natten i panik och nästintill krevera när morgonen kom. Men som alltid har du en fantastisk inverkan på mig.
Efter konstigt, påfilmälskandeparsex, somnade vi inslingrade i varandra, du på min arm med huvudet i mitt hår och fingrarna flätade i mina.

Jag älskar dig så mycket.

Jag frågade om du älskade mig och du svarade alltid baby, det här är som inget förut, du kommer alltid vara min jag är alltid din.


På morgonen (Älskade) vi igen.
Åkte tillsammans, som så många gånger förr, in mot stan. Stod och kysstes i tunnelbanan och jag önskar så att jag skulle kunnat säga;
"Ha det fint på jobbet. Göra köttsås ikväll? Jag är hemma vid sju, köper du mjölk? Älskar dig. Ses sen"


(Fint igår. Vi hörs då. Varför kan man inte bara vara tillsammans om man älskar varandra? Vad bra att vi vill vara själva båda två! Ha det bra hörru. Lycka till. Taduu.)

Inga kommentarer: