måndag 1 februari 2010

Fasan.



Jag är så nöjd.

Helgen började med god mat i Hornstull, blev full efter ett glas vin och en öl.
Kände att det kanske skulle sluta i katastrof.
Gick på konsert, träffade en vän till min gamla kille, som jag hängde runt med. Han petade på känsliga ämnen och någonstans under kvällen, blev det fel.
Vi pratade om varandra och efter ett tag slog snefyllan till en aning.
Taxi hem och sov på soffan inlindad i en filt. Efterlämnade även jobbiga sminkrester på soffkudden.


Lördag.
Gick runt och försökte hitta en sjysst skinnpaj. Hittade ingen i min storlek.
Fikade och käkade thai på kvällen med E.
Sedan blev det öl på gammalt hak, därefter den månatliga finfina klubben.
Och Oj, vad kul det var.
Vårat sällskap var blandat. Alla kände någon, men ingen kände alla.
Trevligt
Längesedan.

Alla ville febrilt dra vidare när stället stängde.
Hamnade på Kvarnen.
Kul för första gången.

Gillade en kille.
Han var snäll. Och rolig.
Men där var en annan kille.
Som i hemlighet la handen på min rygg.
Smekte mitt lår när ingen såg.
Gav sprängande blickar och släppte inte mina ögon när han väl fått tag om dem.

Vid stängning ställdes jag inför ett komiskt ultimatum.
Vem skulle jag välja?
Ja, jag är singel. Vill ligga. Se lägenheter. Uppleva disiga mornar och rökiga nätter.

Jag rådfrågade E.
Hon tyckte han den spännande.
Så, vi smet med undanflykter och efterfester och ursäkter. Stackars den andra..
Hem till honom.

Drack folköl och rökte LM.
Han frågade var jag kom ifrån, tretti gånger.
Han grät lite. Berättade om sin sjuke bror.
Vi kysstes ospontant.
Knullade.
Hans händer var bra i mitt hår, vid min nacke och armar. Resten var okej.
Vaknade av att han låg och krampaktigt kramade mina fötter.
Han hade somnat under sexet och sedan låg vi sådär. Skavfötters.
Jävligt roligt.
I lägenheten fanns det mest stöldgods. Den största tv:n jag sett i hela mitt liv, med tillhörande fantastisk historia. "Killen hade köpt en ny, jag fick den för tvåtusen spänn.."
Som gardin hängde en trasmatta.

Jag älskar det där.
Man vaknar.
Luktar hud.
Följer rynkor.
Pressar allt det nakna mot en annan naken. Levande.
Kommer så nära, så nära.

Trots de bra sakerna, hade jag en obeskrivlig ångest efter att jag gått.
Allt kändes äckligt.
Vet inte varför riktigt.


Idag har jag varit på Ikea.
Satt upp ramar, gardiner och bättre mysbelysning.
M var här. Vi lagade mat. Hade sex. Sedan gick han.
Båda vill vara singel. Båda är hemskt nödja med läget som det är.
Känns så befriande.

Inga kommentarer: