lördag 15 september 2007

Landet Ingenstans


Kom hem sent från jobbet. Avbokade dejt, för trött och sliten.
Hamna istället framför Tv:n. Men då ingenting vettigt fanns att se, plockade jag fram Finding Neverland. Den kom till huset via en Aftonbladet eller liknande.
Och, jag grät. Jag grät . Lite till. Och ännu mer. Tänkte att det faktiskt är ganska äckligt att praktiskt taget dricka sina tårar. Men.

Filmen tog slut. Inte gråten. Så det rann och rann. Å ansiktet började klia av de salta tårarna.
Jag drog bort det blöta med handflatan. Ställde mig framför spegeln och stirrade. På mig själv.
Fy fan, vad snygg man är när man gråtit. Ibland.
Och jag kom ihåg en väns ord, när vi var några stycken som bröt ihop, tillsammans (lång historia). Hon sa "En sak är bra. Det är att alla ser så otroligt vackra ut nu."
Och det stämmer ju för tusan.

Nytt skönhetstips:
Power Cry- Innan jobbet. Innan festen. Innan middan. Innan sexet.


Ps. Johnny är så fruktansvärt snygg. Tror att jag kan vara den första som förstått det. Ds.

Inga kommentarer: