torsdag 14 juni 2007

Den här kärleken......

På bussen fick jag en uppenbarelse. Jag förstod att jag faktiskt nu är helt själv. Det finns ingen som bryr sig om mig, och jag bryr mig inte om någon. Iallafall inte på det där sättet som man bryr sig om den man älskar och är kär i.

 Det är då varenda låt, plötslig, glasklart handlar om en själv, och vad som händer i ens liv just NU. Att jag inte hört det förut?!..tänker jag då. Det är nästan så att ögonen tåras. "Here for you", är en sån låt, likaså "Come give me love" och "Sometimes it hurts"...shit, jag tror att jag är olyckligt kär. Därför följer raderna som får det att klumpas i bröstet...i ordning "When your summer days come tumbling down and you find yourself alone then you can come back and be with me just close your eyes and I'll be there listen to the sound Of this old heart beating for you yes I'd miss you but I never want to hold you down you might say I'm here for you" ... "Jag vet en vän, som är lika mörkrädd som jag vi gjorde slut idag när mina öron inte längre hör när bladen faller och en stjärna dör när livet vänder ska jag ännu be (come give me love, come give me love) kom ge mej världen kom ge mej fred kom sänk ditt huvud och lägg dej ner kom ge mej kroppen kom ge mej allt som du har och jag ska stanna kvar" ... "Been climbing these old walls why don't they screamin what a cheat you are cos nothing else comes near me you got this trick on the world" Det här känns mycket viktigt att skriva. Nu måste jag bli hel igen. Japp. Förövrigt verkar det inte bli mycket till utgång i helgen. Mitt "extra"jobb, var inte riktigt som jag tänkt mig. Dom tycker tydligen att jag ska jobba ca 95 %, och vem är jag att klaga? Lägenheten som jag (inte) kommer få är helt perfekt. Snälla Gud(inna), gör så att jag blir ägare av ett förstahandskontrakt i förorten. Förövrigt 2. Jag vann auktionen. Så nu är det dags att lära sig sy, på riktigt.

Inga kommentarer: