onsdag 27 juni 2007

Bra början på en bra vecka


Okej. Idag är det alltså onsdag.
I måndags var jag och E på Debaser, träffade S som i vanlig ordning såg helt fantastisk ut, hade nått litet fult ragg som vi inte alls förstod oss på. Usch.
När ölen var uppdrucken och utpissad begav vi oss mot cheesburgare. Natten slutade med en mysig promenad hem till mig, blev liggandes på hallgolvet, i vilda diskussioner om livet..tror jag.

På morgonen vaknade jag smått bakfull, svettig och förvirrad. Vi gick ner till Skåningen och käkade toasts och drack gammalt, men gott kaffe. Vilade ögonen på en viss personal, i en viss affär, på andra sidan gatan..ohahum..

Dagen fortsatte i affärer och framåt fem tog vi farväl. Gick hem, åt, duschade, bytte om. Tog en flaska rött och begav mig mot Slussen, där jag träffade min lika uppfräschade vän igen. Tog en sväng upp på Mariaberget. Shit vad fint det är där.
Gick till Pet Sounds för en öl. M var där, såg inte mig. Där kan man snacka sexuell utstrålning, och rock&ölfett slår aldrig fel, H o t.

När man ser någon på stan, som man inte har sett på flera år. Och det inte var meningen att man ens skulle vara där vid den tidpunkten. När man träffar någon som man pratat om att dela sitt liv med, fast med glimt. När man ser den personen fylls ett tomrum som man inte visste fanns.
Man inser att man inte visste att man kanske tyckte om den personen såpass mycket.
Man vill ju vara hans vän, men man vet att man är så olika. Därför hälsar man inte ens när han går förbi. Trots att man verkligen skulle vilja. Det är väl att spotta Gud i ansiktet...

Inga kommentarer: