söndag 24 juni 2007

Stockholm

Nu är helgen över. Fylla, magsår, kaffe 4-ggr/dag och alldeles För mycket mat har gjort mig tjock, slö och medfört en gnutta ensamigen-ångest..
Det blev ingen dans kring stången, i alla bemärkelser, men senare fläska jag till ordentligt på dansbanan. Ragga upp nån nioåring (misstänker att han la på ett år eller två by the way), han ville adda mig på msn, och visst, självklart ger jag min adressen. Vågar nu inte logga in och kolla om han tagit mod till sig..

Herregud. Jag ska verkligen börja tänka över min alkoholkonsumtion.

Vän och jag pratade om hur vi ska gå ut. Jag undrade varför hon inte längre är På. Hon vet inte. Säger att det blev för mycket förut och att det varje gång medförde en så stark ångest att hon nu har fått någon slags negativ betingning till alkohol och hög musik.
"Men...vi kanske ska prova att inte dricka så mycket." var mitt förslag.
"Men det är ju då jag blir sådär negativ" blev hennes surkommentar.
"Jaha"
Vi pratade vidare om att droger kanske är våran grej, återgick sedan till idén om att prova med att jag ska dricka lite och hon mycket.
Det kan funka. Är inte säker. Värt ett försök.


Var på Aya Sofya häromkvällen. Tzatsikin var gudomlig, måste jag säga. Men, servitrisen spillde ut min -nästan fulla- öl, och menar på att hon självfallet kommer ut med en ny -halv- öl.
"Jag kommer snart med din -halva- öl"
"just det, din -halva- öl, alldeles strax"
Hallå där fröken...spill inte ut min öl utan att ge mig tillbaka den...och helst mer därtill. Tycker det var högst märkligt.

H var på B Olssons, därför tyckte han att det var en bra idé att vingla förbi här mitt i natten. det tyckte jag också.Mysigt.
Idag sa vi iochförsig att det nog var slut på riktigt. Ska träffas i veckan och prata om någonting som han ska tänka ut...oj jag orkar inte mer.

Fick två pavor vin som midsommargåva på jobbet...tyckte jag var sjysst. Nästa vecka har jag semester. Då kan jag knäcka mina flaskor. Det går nämligen inte nu eftersom jag jobbar kväll/morgon/kväll/morgon osv. Skit .

Inga kommentarer: