tisdag 7 augusti 2007

Det här med bostad...

Ringde till min fd värd. Tänkte att jag kanske kunde få mig en liten lägenhet, ex vid Fridhemsplan.
Men nä.
Med sin mest monotona, tråkiga röst, börjar tanten i luren;
"Då får du ställa dig i StockholmsBostadskö.(som jag redan står i). Om du inte jobbar på bryggeri dvs."
"Nej det gör jag inte, tyvärr. Hehe."
"Otur!" Tjock paus. Lite smånöjd. "Men eh, varför ska du flytta till större då?"Nästan glad.
"Va?Nej alltså vi ska ju flytta isär!"
"Jáháa!"Inte medkännande, utan sådär glatt och käckt. Jättekonstigt.

Lite som att hon själv levde i misär, och bara väntat på att någon skulle ringa och berätta att andras liv, faktiskt inte heller är en dans.på.rosor.
Fuck. Men jag står på plats 45, i bostadskön, för en lägenhet i Midsommarkransen. 41 kvm. Jag kommer ju få den, det e ju solklart.
Ikväll ska jag se Simpsons filmen, med mitt ex. Sen middag. Sjysst.

Inga kommentarer: