lördag 17 maj 2008

Bakis utan ångest.


klockren kväll igår.


den började med en öl efter jobbet och slutade, med ett "vi hörs", i dörröppningen hos Mr Snyggo!

japp, jag är bäst.

det komiska är att jag verkligen ser det som en seger, mer än en känsloorkan.


Jag rakade benen i sista sekund, på morgonen, Ifall någonting möjligtvis skulle hända. När vi hade druckit några öl, ingenting roligt hänt, gick jag på toa, och bad.

det var lite sliskigt och patetsikt, även något desperat. Jag slöt ögonen och tänkte hårt "snälla snälla snälla gör så att jag får ligga ikväll".


när jag går ut från toaletten och vidare ut för en cigg, står min gamla Brian Jones kopia och ett annat ragg där.

vi slår oss ner och allt lutar åt att det ska bli någon slags efterfest. Tills...

...jag ska köpa öl och ser Snyggot ståendes vid baren. Jag tog mod till mig och gick fram.

Han såg rätt glad ut, om än lite misstänksam mot mitt sällskap. Mr Snyggo är nämligen väldigt svartsjuk, av någon anledning.


Vi hängde och drog vidare. Sedan hem till honom.

en lagom rolig natt och en mycket rolig morgon, resulterar förhoppningsvis i att han hör av sig. Men när vet man aldrig. För fem minuter sedan skulle ha passat utmärkt.

Inga kommentarer: