onsdag 18 november 2009

Singel singel singel ensam själv. levande.



Men skit i det då!
Fuck you.
Jag behöver inte dig.

Och innerst inne så vet jag.
Det här är det absolut enda rätta.
Det är klart som fan att man inte kan gå vidare om man knullar varandra.
Eller skickar gullepluttsms.
Okej. Jag fattar.
Och jag är ju inte direkt Rädd för att vara singel. Tycker att det känns väldigt roligt och lockande. På något vis.

Men sedan börjar väl karusellen om. Man tror att man mognat. Det här varar för evigt. Såhär har det aldrig känts, förut.

Men kärlek känns.
Och attraktion.

Och ibland är det svårt att skilja dem åt.

Det värsta är att jag känner att jag redan knullat alla i Stockholm som enligt mig är värda att knulla med. typ. Å dom andra är polare, å det känns ju svinigt.


Har sett en kille. Söt. Ser väldigt ung ut. Dansade med honom en gång. Då påpekade jag hans ålder. Han sa att jag var snygg. Då gjorde vi inte något.
Sedan sågs vi på en bar. Gemensamma vänner. Jag tittade åt andra hållet.
Efter det har vi sprungit på varandra X antal gånger.
För några dagar sedan satt han och läste på en restaurang. Det såg ut som att han höll på att gå fram, då vände jag mig.
Och så imorse.
Han gick ut ur tunnelbanedörren, när jag precis gick förbi. Våra ögon fastnade i varandra.
Vet inte vad jag tycker om honom.
Känns bara skumt att stöta ihop med någon sådär.
Ödet. Kanske.
Är inte så värst intresserad dock.

Jaha.
Då var man singel då.

Inga kommentarer: