söndag 13 december 2009

The dark end of the street.



Idag är det lucia.
Igår var jag hemma hos mina föräldrar, med min syster.
Hon måste föda om två veckor. Sjukt.
Hoppas hon får göra kejsarsnitt.
Tycker så otroligt synd om dom.

Och jag känner mig så dum som tänkt på att han ska bli söt, och ha fina kläder och alla saker och prylar och skitskitskit.

Min syster har varit så rädd att det inte skulle gå bra. Inte förrän i förra veckan började hon köpa kläder och fixa i ordning hans rum. Typiskt.


Idag för tre år sedan, opererades min mamma. Godartad hjärntumör och idag mår hon bra.
Känns som att det var igår, vet exakt vad jag tänkte vid den här tiden. Konstigt.
Tänk om jag hade vetat hur det skulle slutat.
Undra om man skulle vara helt avtrubbad då? Om man hade facit hela tiden..

Borde städa min lägenhet.
Skulle vilja ha en mjuk kille i garderoben.
Alltså en riktigt. Fast snäll, som gillar att kramas.

Inga kommentarer: