måndag 7 december 2009

Nu ska det vara jag.



Idag åkte mitt ex på långturné.
Hade gruvat mig lite inför den. Han har aldrig varit borta så länge förut. Och julen skulle jag bli själv.
Nu blev jag det i allafall.
Så konstigt.

Han bara drog.
Och jag blev fri.
Nu ryser jag.
Börjar få återfall.

När jag läser vad jag skrivit verkar jag hysterisk.
Bara killar.
Inget jag.

Tror det är ett försvar för att jag inte orkar känna efter.
Borde ha en regel. Att jag inte får träffa någon.

Får se.

Känner mig Äntligen lugn. I hjärtat.
Satte mig vid köksbordet och åt en mandarin.
Stirrade ut genom fönstret.
Saknade att jag inte röker längre, lite. Fast ändå inte.

Tände några ljus.
Konstaterade att jag faktiskt har jävligt fint i min lägenhet nu.

Sitter i femton år gamla ökenkängor som jag hitta längst in i garderoben, vilka minnen! halsduk, konstiga tajts och pälsmössa. SKulle prova kläder inför imorgon. Borde sova.
Inatt drömde jag att en på Bröderna olssons friade till mig. Jag sa ja, sedan kysstes vi, så ringde väckarklockan. Blev ledsen.
Idag har varit en väldigt tom dag.

Jag skrattar mycket trots det.

Inga kommentarer: