torsdag 19 juli 2007

Do The Loco-Motion

Ledig dag. Fabulous!
Kaffe med E på Nytorget. Blev ingen K, ska till henne imorron på inflyttningsfest, istället. Hon har fått något rivningskontrakt i Kristineberg. Verkar sjysst.



Själv ska jag tackat nej till lägenheten i förorten, trivs lite förmycket med god ekonomi, i min soffa på Söder.

Sitter och håller på med en förfestblandskiva. Plötsligt kommer jag på mig själv att sakna blandbanden. De kunde man ju hålla på med hela tiden.
Hade alltid nån ny idé för en kanonmix, som jag satt och bockade av i en speciell skriv-blanbands-bok, vartefter de kom in på tapet.
Nu sitter jag vid min laptop, med LimeWire och Windows Media Player, till hjälp.
Känns plastigt, men bekvämt.

När jag går igenom min låtlista så märker jag att jag;
  • är dålig på att förnya mig
  • anser att musik att förfesta till inte kan ha gjorts efter -72
  • gillar att dansa till låtar med ordet "twist" i
  • tycker att det är kul att ha med Suntrip, trots dålig ljudkvalité och med en aning stämningsdämpande effekt(?)
  • gärna lägger ner 5 timmar på att hitta en låt som "Simon Says", då jag ser framför mig hur alla står i en ring och kämpar med att följa instruktionerna

Ja.oj ja.

Inga kommentarer: