söndag 29 juli 2007

Perfect day



Oh it's such a perfect day,
I'm glad I spent it with you.
Oh such a perfect day,
You just keep me hanging on,
You just keep me hanging on.


Ja. Efter en fruktansvärd köpakläderdag, lönehelg, slutrea, ångestattack, så träffades H och jag för att käka middag.
Jag ställde in mig på en tidig kväll, kanske jobbiga diskussioner osv.
Men icke.
Vi köpte mat och gick upp till mig. Han hade tagit med sig mängder av vin, vilket kändes skönt, bra och gott.
Efter en trevlig middag, blev det dans i hallen, Louis Armstrong/Ella Fitzgerald på högsta volym.
Svetten rann, och jag kom på mig själv med att tänka att jag inte skrattat så mycket på ...väldigt, väldigt länge.

Öppnade därefter en till flaska vin och slog oss ner i soffan, för att sedan börja spela gitarr och sjunga (!) vilket vi under våra sex år tillsammans, typ Aldrig har vågat göra.
Vi satt sådär, till framåt fyra, fortsatte sedan att roa oss med varandra, på annat sätt. Och det kändes såå bra!Allting.
Nu imorse vaknade vi till liv i lugn och ro, gick ner till pizzerian, tog en promenad i dugg/störtregnet, sedan tillbaka till lägenheten för att kramas under täcket.

Kvällen tillbringade jag hos mormor, med stek och marängsviss. Yummy! Borde bli en regel att göra sånt på söndagarna...jag vet, typ som en Söndagsmiddag!

Inga kommentarer: