måndag 16 juli 2007

Pale brown eyes

Nej, jag vill inte se;

CSI,
Fotbollsmåndag,
skära ut barn ur kvinnor,
bilracing,

Jag är inte intresserad.
Därför ligger jag här, igen. Zappar mellan kanalerna, fastnar oftast vid reklamerna, trean-blod, fyran-boll, femman-ah, flintastek, 29.90 kr/kg..

Jag är så otroligt trött på allt med kuk, och samtidigt så extremt fascinerad. vet inte alls hur jag ska förhålla mig till mina känslor.
Idag märkte jag att jag slutade andas i säkert 20 sekunder, vid upprepade tillfällen, när jag såg något som jag fastnade för.
Exempelvis.

I affären, 13.26.

Jag :"Lalanatata...!!!...oups." Stannar till, tar ett steg tillbaka, lättar på käkarna, spaghetti-ben, pirr i magen, tjock i huvudet. "andas för fan, andas!"
Han: "Oum...bananer, eller kanske päron. 18.90...eh fan.eller jo..."


Götgatsbacken, 18.52.


Jag: "Lalanatata...!!!...oups." Ramlar baklänges, slår upp hela huvudet. Blöder, blöder, blöder. Överallt. Raggraden- av. Rakt på mitten.

Han: "...(?)"


Jag kan för första gången i mitt liv inte gråta. Jag pressar fram, kanske åtta, tårar. Sen torkar jag kinderna, och gör något annat. Jag känner mig chockad och rädd.


Är det för att jag är lycklig? För att jag vet att jag har tagit rätt beslut och att allt kommer att bli bra? Eller är det för att jag har blivit iskall. Jag kan inte längre känna, fel i systemet..


Jag vet inte.

Inga kommentarer: